Studio Życia

Żywienie pod okiem dietetyka

Anna Piekarczyk

Dietetyka kliniczna i Medycyna Żywienia

Dieta niskohistaminowa

Dieta niskohistaminowa

Dietoterapia z niskim indeksem glikemicznym

Dietoterapia z niskim indeksem glikemicznym

Dietoterapia w chorobach żołądka i dwunastnicy

Dietoterapia w chorobach żołądka i dwunastnicy

anna

Strona dla wszystkich zainteresowanych zdrowiem:

2018-04-19

Amarantus – zboże XXI wieku. Dlaczego jest tak cenne?

Amarantus – zboże XXI wieku. Dlaczego jest tak cenne?

Amarantus? Jak najbardziej na tak.

Jeżeli ktoś pyta mnie o amarantus, odpowiadam krótko:

 

więcej wapnia niż mleko

więcej żelaza  niż szpinak

więcej magnezu niż czekolada

więcej błonnika niż owies

białko bardziej wartościowe niż sojowe

czytaj dalej »

2018-04-18

Panierka z ciecierzycy. Zdrowa alternatywa bułki tartej? Przepis na proste kotleciki drobiowe w panierce z ciecierzycy.

Panierka z ciecierzycy. Zdrowa alternatywa bułki tartej? Przepis na proste kotleciki drobiowe w panierce z ciecierzycy.

Panierka z ciecierzycy z pewnością jest zdrowsza od tradycyjnej bułki tartej i warto korzystać z niej częściej.

czytaj dalej »

2018-04-18

Imbir jako środek przeciwmigrenowy oraz przy reumatoidalnym zapaleniu stawów. Przegląd badań.

Imbir jako środek przeciwmigrenowy oraz przy reumatoidalnym zapaleniu stawów. Przegląd badań.

Od wieków używany był w tradycyjnej medycynie indyjskiej do leczenia migren, schorzeń reumatycznych i mięśniowych, czy jako środek przeciwwymiotny. Dzisiaj wiemy o nim znacznie więcej. Blisko spokrewniony z kurkumą i kardamonem, imbir jest jedną z najstarszych roślin przyprawowych i leczniczych.  Korzeń imbiru jest bardzo cennym surowcem ze względu na liczne substancje bioaktywne.

czytaj dalej »

2018-04-11

Właściwe proporcje kwasów omega-3 do omega-6. Skutki zdrowotne przy złej proporcji. Jadłospis jednodniowy pokazujący właściwy stosunek omega-3 do omega-6.

 Właściwe proporcje kwasów omega-3 do omega-6. Skutki zdrowotne przy złej proporcji. Jadłospis jednodniowy pokazujący właściwy stosunek omega-3 do omega-6.

Kwasy omega-3 i omega-6 są niezbędne do prawidłowego wzrostu, rozwoju i funkcjonowania wszystkich narządów w organizmie człowieka, zwłaszcza układu sercowo – naczyniowego, siatkówki oka i mózgu. Nadmierne jednak spożycie kwasów tłuszczowych omega-6 uważane jest za niekorzystne, szczególnie przy małym spożyciu omega-3.

Przygotowałam dla was jadłospis jednodniowy (kcal około 1800), który pokazuje idealny stosunek omega 3 do omega 6 (1:2-3-4). Zwróćcie uwagę na produkty, jak je dobierać  i na to jak tak naprawdę niewiele potrzeba, aby poprawić stosunek kwasów tłuszczowych.

czytaj dalej »

2018-03-23

Ksenoestrogeny, czyli szkodliwe i nieproszone związki w naszym organizmie. Jak zmniejszyć ekspozycję na tzw. pseudohormony?

Ksenoestrogeny, czyli szkodliwe i nieproszone związki w naszym organizmie. Jak zmniejszyć ekspozycję na tzw. pseudohormony?

W ostatnich latach obserwujemy gwałtowny wzrost zachorowań na endometriozę, nowotwory piersi, prostaty. Do tego wszystkiego mamy już prawdziwą epidemię niepłodności. Od XX wieku obserwuje się rosnącą liczbę chorób alergicznych, cukrzycy, otyłości, zaburzeń hormonalnych, neurologicznych, seksualnych, przyśpieszony rozwój płciowy dziewczynek, osłabienie odporności poszczepiennej, trądzik wieku dorosłego.  Czy winne temu wszystkiemu mogą być ksenoestrogeny, inaczej pseudohormony? Postanowiłam dokonać przeglądu piśmiennictwa naukowego w bazach medycznych na ten temat.

czytaj dalej »

2018-03-08

Rośliny o największym potencjale antyhistaminowym.

Rośliny o największym potencjale antyhistaminowym.

Rośliny o największym potencjale antyhistaminowym.

Przedstawiam Wam 17 naturalnych ‘’sojuszników’’ w walce z nadmierną ilością histaminy w organizmie, która odpowiada za nietolerancje pokarmowe, reakcje alergiczne i liczne stany zapalne w organizmie. Co łączy te cudowne rośliny?

  • działają przeciwzapalnie
  • hamują wydzielanie histaminy
  • blokują receptory histaminy
  • wspomagają stabilizację komórek tucznych
  • łagodzą reakcje alergiczne układu oddechowego
  • redukują stres oksydacyjny

Oto najmocniejsza siedemnastka.

czytaj dalej »

2018-03-05

Kawa ze „złotym” mlekiem i przyprawami.

Kawa ze „złotym” mlekiem i przyprawami.

Tym razem coś energetyzującego, na podniesie odporności i poprawę humoru :) Lepsze i zdrowsze pobudzenia z samego rana niż sama kawa, doskonały napój na pierwsze oznaki przeziębienia.

czytaj dalej »

2018-03-05

Krótkołańcuchowe kwasy tłuszczowe i ich wpływ na układ pokarmowy. Nadmiernie rozrośnięta flora bakteryjna przyczyną licznych chorób cywilizacyjnych. Jak zapobiegać nawracającym infekcjom wirusowym i bakteryjnym (tzw. jelitówki).

Krótkołańcuchowe kwasy tłuszczowe i ich wpływ na układ pokarmowy. Nadmiernie rozrośnięta flora bakteryjna przyczyną licznych chorób cywilizacyjnych. Jak zapobiegać nawracającym infekcjom wirusowym i bakteryjnym (tzw. jelitówki).

Od lat obserwuje się coraz większy udział w codziennej diecie produktów wysokoprzetworzonych, czyli najczęściej bogatych w cukry proste, z niedostateczną podażą błonnika, co w znacznym stopniu wpływa na obniżenie poziomu krótkołańcuchowych kwasów tłuszczowych.  Nieprawidłowa dieta zaburza proporcje, skład i funkcjonowanie mikroflory jelit. Dieta uboga w błonnik, bogata za to w mięso, tłuszcz zwierzęcy prowadzi do zwiększonego rozkładu i wydalania kwasów żółciowych. To wiąże się z powstawaniem toksycznego siarkowodoru odpowiedzialnego m.in. za rozwój stanów zapalnych i choroby jelit oraz zmniejszoną odporność i większą zapadalność na tak zwaną grypę jelitową.

czytaj dalej »

2018-02-23

Co znajduje się w ryżu? Jaki ryż spożywać najczęściej? Wady i zalety oraz korzyści terapeutyczne różnych odmian ryżu.

Co znajduje się w ryżu? Jaki ryż spożywać najczęściej? Wady i zalety oraz korzyści terapeutyczne różnych odmian ryżu.

Dzisiaj tematem będzie ryż . :)

Celem tego artykułu jest przedstawienie różnic  i  walorów zdrowotnych poszczególnych odmian ryżu oraz możliwych korzyści terapeutycznych wynikających z ich spożywania. Streszczając omawianą pracę pragnę Państwu przedstawić bliżej wady i zalety tego produktu.

Najczęściej spożywamy ryż biały. Ale czy słusznie?

czytaj dalej »

2018-02-21

Kulki rafaello z kaszy jaglanej.

Kulki rafaello z kaszy jaglanej.

Prosty przepis na przepyszne rafaello z kaszy jaglanej.

czytaj dalej »
Doradca żywieniowy – konsultacje dietetyczne online

Doradca żywieniowy – konsultacje/dieta indywidualna z opieką dietetyka online



Żywienie dzieci w zdrowiu i chorobie

Dietetyka Pediatryczna
ROZUMIEM Nasza strona używa pliki cookies aby umożliwić wysoki standard obsługi.
Jeżeli nadal chcesz korzystać z serwisu, musisz wyrazić na to zgodę. Możesz również zmienić ustawienia dotyczące cookies.