email kontakt@studiozycia.pl    location_on Kontakt
Dietetyka kliniczna i Medycyna Żywienia 0

Płatki jaglane. Dla osób przewlekle zmęczonych, z depresją, mających problemy z bezsennością oraz koncentracją.

Płatki jaglane. Dla osób przewlekle zmęczonych, z depresją, mających problemy z bezsennością oraz koncentracją.

Płatki jaglane to zbożowy produkt spożywczy, wytwarzany z rozgniecionych ziaren prosa.

  • Płatki jaglane to przede wszystkim źródło witamin z grupy B, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, zwłaszcza układu nerwowego. Działają też przeciwdepresyjnie (to głównie dzięki wit. B6, która jest zaangażowana w produkcję neuroprzekaźników, np. serotoniny).
  • Magnez znajdujący się w płatkach jaglanych także łagodzą objawy zmęczenia  oraz depresji.
  • Dzięki obecności cynku i krzemu mają korzystny wpływ na odporność, naczynia krwionośne, ale i kondycję skóry, włosów i paznokci. Uwaga! Mogą być naturalnym scrubem do skóry twarzy :).
  • Zapobiegają  wystąpieniu niedokrwistości, dzięki wysokiej zawartości żelaza.
  • Korzystnie wpłyną także na pracę nerek. Posiadają właściwości przeciwgrzybiczne, ale też moczopędne.
  • Płatki jaglane to także bogactwo witaminy E, która hamuje procesy starzenia.
  • Dzięki zawartości błonnika wspierają pracę układu trawiennego.
  • Zawarte w płatkach jaglanych fitochemikalia i flawonoidy zmniejszają powstawanie komórek rakowych.

Kasza czy płatki?

Kasza jaglana jako nieprzetworzony produkt będzie dużo bogatszym źródłem błonnika i minerałów. Płatki zawierają znacznie mniej błonnika i tłuszczu, co oznacza, że są łatwiej trawione przez organizm. Będą bardziej polecane  w diecie łatwo strawnej.

Nic tylko częściej z nich korzystać :). Można je jeść bez gotowania. Płatki jaglane najczęściej łączy się z owocami lub jogurtem. Ja polecam szybki koktajl z ich dodatkiem.

Koktajl jaglano-owocowy.

Składniki:

  • 1 banan
  • Owoce leśne, do wyboru: jagody, borówki, maliny (lub inne)
  • 2 łyżki płatków jaglanych
  • 1 szklanka wody (lub napoju roślinnego, jogurt)
  • 1 łyżeczka miodu - opcjonalnie

Wszystkie składniki umieść w blenderze i zmiksuj dokładnie.

Strona dla wszystkich zainteresowanych zdrowiem:

  • Dietoterapia kliniczna i pediatryczyna
  • Żywienie specjalistyczne w prewencji i leczeniu chorób
  • Dieta niskohistaminowa / Immunożywienie
  • Dieta w chorobach autoimmunologicznych
  • Przepisy na zdrowe dania o dużej gęstości odżywczej
  • Artykuły poparte badaniami naukowymi
  • Dieta Low FODMAP, śródziemnomorska

Kim jest dietetyk kliniczny?


Posiłki dla pacjentów onkologicznych

Posiłki dla pacjentów onkologicznych

Dietoterapia przy podwyższonym kwasie moczowym i dnie moczanowej

Dietoterapia przy podwyższonym kwasie moczowym i dnie moczanowej

Dieta niskohistaminowa

Dieta niskohistaminowa

Współpraca ze specjalistami z dziedziny medycyny, dietetyki i zdrowego odżywiania

ROZUMIEM Nasza strona używa pliki cookies aby umożliwić wysoki standard obsługi.
Jeżeli nadal chcesz korzystać z serwisu, musisz wyrazić na to zgodę. Możesz również zmienić ustawienia dotyczące cookies.