email kontakt@studiozycia.pl    location_on Żory

Studio Życia
Dietetyka kliniczna i Medycyna Żywienia 0

Owsianka po męsku ;)

Owsianka po męsku ;)

Myślisz, że owsianka to niemęski posiłek (znam takich co tak twierdzą) :) ? Nic bardziej mylnego!

Dlaczego mężczyźni częściej powinni spożywać owsiankę? Właśnie po to, by pozostać jak najdłużej w „formie” :). Kiedyś płatki owsiane podawano angielskim robotnikom, co miało na celu zapewnić dużo energii i składników odżywczych na cały dzień ich ciężkiej pracy. Dzisiaj częściej po płatki sięgają sportowcy niż pracownicy fizyczni. A szkoda!

Chyba nie ma lepszego posiłku na bardziej energetyczne śniadanie dla faceta z takim składem jaki ma owsianka.  Płatki połączone z jogurtem, owocami, nasionami, orzechami lub nawet warzywami dostarczą niemal wszystkich składników odżywczych niezbędnych dla zdrowia. Pod względem składu "na siłkę" uwierzcie mi, ten posiłek jest znacznie lepszy od klasycznego schabowego. Nic tylko jeść (przynajmniej 2 x tydzień dla lepszej profilaktyki wielu chorób).

Co zawiera taki posiłek i jakie są jego zalety?

  • Węglowodany złożone, co oznacza, że czujemy się dłużej syci, energia uwalniana jest stopniowo i dlatego mamy więcej sił witalnych.
  • Białko, które sprzyja wzrostowi masy mięśniowej.
  • Cynk, który pomaga w utrzymaniu prawidłowego poziomu testosteronu we krwi i prawidłowych funkcji rozrodczych.
  • Magnez i B6, które wzmacniają mięśnie, zapobiegają senności, a nawet depresji.
  • Witamina E, która przyspiesza metabolizm kwasu mlekowego w mięśniach i redukuje ich zmęczenie.
  • Beta-glukany, które powodują obniżenie stężenia cholesterolu i glukozy we krwi.
  • Błonnik, który zawarty w owsie jest pożywką dla dobrych bakterii, poprawia pracę jelit, zapobiega zaparciom i nowotworom jelita grubego.
  • Awentramidy, jako specyficzne polifenole, które wyróżniają się właściwościami przeciwzapalnymi, antyasmatycznymi, przeciwmiażdżycowymi.
  • Argininię, aminokwas, która zmniejsza lepkość płytek krwi, uczestniczy w naprawie uszkodzonych komórek naczyń krwionośnych, sprzyja budowaniu organizmu i produkcji białek.

Ja polecam nocną owsiankę, bo rano wystarczy tylko zamieszać i ewentualnie podgrzać :) . Przepis poniżej.

Składniki:

  • 1/2 szklanki płatków owsianych
  • 1/2 szklanki jogurtu (można więcej) lub mleka. Można zamiast mleka czy jogurtu użyć serka wiejskiego /ricottę (polecam szczególnie sportowcom)
  • Dodatki: syrop klonowy/miód, nasiona/orzechy: orzechy włoskie, migdały, pestki słonecznika, także suszone owoce, wiórki kokosowe, kakao, cynamon, kurkuma, itd. 

Płatki owsiane wymieszaj z jogurtem wieczorem. Dodaj do nich odrobinę miodu lub syropu klonowego i ulubione składniki (orzechy/pestki). Tak przygotowaną owsiankę schowaj na noc do lodówki. Następnego dnia dodaj świeże owoce, polecam też kakao, kurkumę; możesz wlać wodą/mleko i chwilę podgrzać. Smacznego. Niech moc będzie z Tobą, Kolego :)

Strona dla wszystkich zainteresowanych zdrowiem:

  • Dietoterapia kliniczna i pediatryczyna
  • Żywienie specjalistyczne w prewencji i leczeniu chorób
  • Dieta niskohistaminowa / Immunożywienie
  • Dieta w chorobach autoimmunologicznych
  • Przepisy na zdrowe dania o dużej gęstości odżywczej
  • Artykuły poparte badaniami naukowymi
  • Dieta Low FODMAP, śródziemnomorska


Posiłki dla pacjentów onkologicznych

Posiłki dla pacjentów onkologicznych

CardioDieta. Program żywienia w insulinooporności oraz chorobach układu krążenia.

Program żywienia w insulinooporności

Dietoterapia przy podwyższonym kwasie moczowym i dnie moczanowej

Dietoterapia przy podwyższonym kwasie moczowym i dnie moczanowej

Dieta niskohistaminowa

Dieta niskohistaminowa

Dietoterapia w chorobach żołądka i dwunastnicy

Dietoterapia w chorobach żołądka i dwunastnicy

Top lista

‘’Oponka’’ na brzuchu – lokalizacja ma znaczenie

Otyłość brzuszna (‘’typu jabłka’’) jest znacznie bardziej niebezpieczna niż tłuszcz skupiony na udach czy pośladkach. Tłuszcz, który zapewne czujesz pod skórą (jeśli to Ciebie dotyczy ten problem) znajduje się nie... czytaj więcej

Estrogeny – wróg i przyjaciel. Mają je kobiety i mają mężczyźni. Jak rozpoznać nadmiar u kobiet?

Estrogeny stanowią grupę żeńskich hormonów płciowych, wydzielanych przede wszystkim przez komórki pęcherzyków jajnikowych. Mają ogromny wpływ na kobiecość i jej fizjologię. Obecnie estrogenom przypisuje się coraz większe znaczenie... czytaj więcej

Zapiekana owsianka z jabłkami i bananem. Dzieci będą ją uwielbiać.

Przedstawiam zdrową, energetyczną propozycję na śniadanie. Trochę napiszę o często zapomnianej owsiance zanim podam przepis. Dobrze jest wiedzieć co się je :)

czytaj więcej

Dieta antyhistaminowa . Nietolerancja histaminy. I co właściwie wolno jeść?

Dzisiaj napiszę o histaminie. A to dlatego, że powoduje coraz częstsze dolegliwości u wielu osób.

Czasem można usłyszeć, że u kogoś po zjedzeniu owoców morza, ciemnej czekolady, żółtych serów, wypi... czytaj więcej

Jak odżywiać dzieci, aby były zdrowe i odporne na choroby.

Nigdy w  historii ludzkości nie było tylu chorujących młodych ludzi na stwardnienie rozsiane, toczeń rumieniowaty, reumatyzm, białaczkę, nowotwory. Lekarze, naukowcy, dietetycy biją na alarm i coraz częściej piszą o wpływie śmieciowego jedzenia na... czytaj więcej

Nadciśnienie u młodych osób. Czego warto uczyć się od starszych?

Obecnie dzieci i młodzież z krajów zachodnich padają w zatrważająco szybkim tempie ofiarami nadciśnienia tętniczego. Już nawet niewielkie nadciśnienie stwierdzone w dzieciństwie może doprowadzić do wielu poważnych chorób w przyszłości.czytaj więcej

ROZUMIEM Nasza strona używa pliki cookies aby umożliwić wysoki standard obsługi.
Jeżeli nadal chcesz korzystać z serwisu, musisz wyrazić na to zgodę. Możesz również zmienić ustawienia dotyczące cookies.