email kontakt@studiozycia.pl    location_on Kontakt

Studio Życia
Dietetyka kliniczna i Medycyna Żywienia 0

Koktajl najlepszy w upalne lato. Pomidorowy zastrzyk energii.

Koktajl najlepszy w upalne lato. Pomidorowy zastrzyk energii.

Kiedy wyjeżdżam z rodziną pod namioty w upalne dni ratują nas pomidory w różnej formie: koktajle, sosy, kremy na zimno. Bez nich, jak i bez arbuza ciężko jest przeżyć :)) A sama woda też nie wystarcza. Wraz z płynami organizm traci cenne dla zdrowia mikro i makroelementy, co może doprowadzić do zaburzenia gospodarki wodno-elektrolitowej,  a jest to szczególnie niebezpieczne u osób chorujących przewlekle. W upały polecam szczególnie sok pomidorowy i arbuz, bo to one szybko uzupełnią m.in. beta-karoten, witaminę E, potas, magnez i żelazo, które latem znacznie szybciej tracimy i odczuwamy także przez te braki znaczny spadek energii, zmęczenie, czasem omdlenia.

Inaczej jest jeśli spożyjemy przykładowo szklankę soku pomidorowego. Od razu czujemy się lepiej!

Pomidory to najlepsze źródło likopenu, antyutleniacza, który jest silniejszy od beta-karotenu. Chroni nasze komórki przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, przed nowotworami, chorobami serca, zaćmą i wieloma innymi schorzeniami. Musimy wiedzieć, iż przyswajalność likopenu znacznie wzrasta, jeśli pomidory gotowane są z dodatkiem tłuszczy.

Jedna – dwie szklanki soku pomidorowego dziennie wspierać będzie produkcję czerwonych krwinek, pomogą w prawidłowym funkcjonowaniu układu mięśniowego, nerwowego oraz w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia krwi.

Składniki na domowy sok pomidorowy:

  • 2 kg pomidorów
  • 1 i 1/2 l wody
  • 1 łyżka cukru
  • 1 mała łyżeczka soli
  • szczypta pieprzu
  • łyżeczka tłuszczu (oliwa, olej rzepakowy, olej kokosowy,itp.)

Pomidory sparz wrzątkiem i pokrój. Przełóż do garnka i zalej wodą. Gotuj na małym ogniu ok. 40 minut. Dodaj cukier, dopraw solą i pieprzem. Wszystko zmiksuj  i przecedź przez sito ze skórek i nasion. Przelej do butelki. Przechowuj w lodówce. Najlepszy po schłodzeniu :)

 

Strona dla wszystkich zainteresowanych zdrowiem:

  • Dietoterapia kliniczna i pediatryczyna
  • Żywienie specjalistyczne w prewencji i leczeniu chorób
  • Dieta niskohistaminowa / Immunożywienie
  • Dieta w chorobach autoimmunologicznych
  • Przepisy na zdrowe dania o dużej gęstości odżywczej
  • Artykuły poparte badaniami naukowymi
  • Dieta Low FODMAP, śródziemnomorska

Kim jest dietetyk kliniczny?



Posiłki dla pacjentów onkologicznych

Posiłki dla pacjentów onkologicznych

CardioDieta. Program żywienia w insulinooporności oraz chorobach układu krążenia.

Program żywienia w insulinooporności

Dietoterapia przy podwyższonym kwasie moczowym i dnie moczanowej

Dietoterapia przy podwyższonym kwasie moczowym i dnie moczanowej

Dieta niskohistaminowa

Dieta niskohistaminowa

Dietoterapia w chorobach żołądka i dwunastnicy

Dietoterapia w chorobach żołądka i dwunastnicy

Top lista

‘’Oponka’’ na brzuchu – lokalizacja ma znaczenie

Otyłość brzuszna (‘’typu jabłka’’) jest znacznie bardziej niebezpieczna niż tłuszcz skupiony na udach czy pośladkach. Tłuszcz, który zapewne czujesz pod skórą (jeśli to Ciebie dotyczy ten problem) znajduje się nie... czytaj więcej

Estrogeny – wróg i przyjaciel. Mają je kobiety i mają mężczyźni. Jak rozpoznać nadmiar u kobiet?

Estrogeny stanowią grupę żeńskich hormonów płciowych, wydzielanych przede wszystkim przez komórki pęcherzyków jajnikowych. Mają ogromny wpływ na kobiecość i jej fizjologię. Obecnie estrogenom przypisuje się coraz większe znaczenie... czytaj więcej

Zapiekana owsianka z jabłkami i bananem. Dzieci będą ją uwielbiać.

Przedstawiam zdrową, energetyczną propozycję na śniadanie. Trochę napiszę o często zapomnianej owsiance zanim podam przepis. Dobrze jest wiedzieć co się je :)

czytaj więcej

Dieta antyhistaminowa . Nietolerancja histaminy. I co właściwie wolno jeść?

Dzisiaj napiszę o histaminie. A to dlatego, że powoduje coraz częstsze dolegliwości u wielu osób.

Czasem można usłyszeć, że u kogoś po zjedzeniu owoców morza, ciemnej czekolady, żółtych serów, wypi... czytaj więcej

Jak odżywiać dzieci, aby były zdrowe i odporne na choroby.

Nigdy w  historii ludzkości nie było tylu chorujących młodych ludzi na stwardnienie rozsiane, toczeń rumieniowaty, reumatyzm, białaczkę, nowotwory. Lekarze, naukowcy, dietetycy biją na alarm i coraz częściej piszą o wpływie śmieciowego jedzenia na... czytaj więcej

Nadciśnienie u młodych osób. Czego warto uczyć się od starszych?

Obecnie dzieci i młodzież z krajów zachodnich padają w zatrważająco szybkim tempie ofiarami nadciśnienia tętniczego. Już nawet niewielkie nadciśnienie stwierdzone w dzieciństwie może doprowadzić do wielu poważnych chorób w przyszłości.czytaj więcej

ROZUMIEM Nasza strona używa pliki cookies aby umożliwić wysoki standard obsługi.
Jeżeli nadal chcesz korzystać z serwisu, musisz wyrazić na to zgodę. Możesz również zmienić ustawienia dotyczące cookies.