Studio Życia

Żywienie pod okiem dietetyka

Anna Piekarczyk

Dietetyka kliniczna i Medycyna Żywienia

Dieta niskohistaminowa

Dieta niskohistaminowa

Dietoterapia z niskim indeksem glikemicznym

Dietoterapia z niskim indeksem glikemicznym

Dietoterapia w chorobach żołądka i dwunastnicy

Dietoterapia w chorobach żołądka i dwunastnicy

anna

Strona dla wszystkich zainteresowanych zdrowiem:

2016-12-06

Muffinki jabłkowo-czekoladowe. Najlepsze jakie jadłam!

Muffinki jabłkowo-czekoladowe. Najlepsze jakie jadłam!

Bardzo smaczne, wilgotne muffinki, idealne do pracy, czy szkoły na drugie śniadanie. Według mnie jest to najlepszy przepis na muffinki jabłkowe. Spróbujcie sami :)

czytaj dalej »

2016-12-01

Kasza gryczana z batatami.

Kasza gryczana z batatami.

Idealna kolacja na regenerację organizmu w czasie snu.

czytaj dalej »

2016-12-01

Kasza gryczana z batatami.

Kasza gryczana z batatami.

Idealna kolacja na regenerację organizmu w czasie snu.

czytaj dalej »

2016-12-01

Rozgrzewająca zupa z dyni, czerwonej soczewicy i marchwi z grzankami.

Rozgrzewająca zupa z dyni, czerwonej soczewicy i marchwi z grzankami.

Pyszna, rozgrzewająca zupa na jesienno-zimowe czasy:)

czytaj dalej »

2016-11-30

Wegetariański paprykarz z kaszą jaglaną.

Wegetariański paprykarz z kaszą jaglaną.

Zdrowy, pełen karotenu i krzemu wegetariański paprykarz, która można smarować na pieczywie. Marchew dodajemy fantastycznej słodyczy takim kanapkom. Proste danie, które robi się tak naprawdę w 10 minut. Dla odmiany można zrobić z ryżem, ale zapewniam z kaszą jaglaną smakuje jakoś tak bardziej :) Polecam!

czytaj dalej »

2016-11-14

SZARLOTKA TRADYCYJNA Z KRUSZONKĄ I PIANKĄ KISIELOWĄ

SZARLOTKA TRADYCYJNA Z KRUSZONKĄ I PIANKĄ KISIELOWĄ

Pyszna, tradycyjna szarlotka, która zwłaszcza teraz jesienią często gości na moim stole. Bardzo szybko się ją robi i równie szybko się piecze, a potem zjada :) . Można mieszać owoce, np. jabłka z gruszkami. Wychodzi bardzo delikatna w smaku, w sam raz dla dzieci. Polecam.

czytaj dalej »

2016-11-11

Pieczona gęś z jesiennymi dodatkami. Dlaczego mięso z gęsi warto spożywać częściej, a więc nie tylko na św. Marcina!

Pieczona gęś z jesiennymi dodatkami. Dlaczego mięso z gęsi warto spożywać częściej, a więc nie tylko na św. Marcina!

Mięso z gęsi warto spożywać częściej, jako, że jest to skarbnica pełnowartościowego białka oraz kwasów tłuszczowych omega-3 i dlatego rekomendowana jest dla osób cierpiących na choroby sercowo-naczyniowe oraz regenerujących swoje siły witalne. Nie od dziś wiadomo, że smalec z gęsi działa leczniczo na drogi oddechowe. Pomocna okaże się tutaj mieszanka składająca się z łyżeczki ciepłego smalcu i łyżeczki miodu rozpuszczonych w połowie szklanki ciepłego mleka. Zewnętrznie można stosować smalec w formie okładów przy bólach reumatycznych. Polecam przepis na gęsinę, która dzięki żurawinie, jabłku, słodkiej śliwce oraz dyni będzie ucztą dla podniebienia :)

czytaj dalej »

2016-11-07

Zimowa dieta dla twojego dziecka. O czym nie można zapomnieć?

Zimowa dieta dla twojego dziecka. O czym nie można zapomnieć?

Okres zimowy bardzo sprzyja spadku odporności, głównie jeśli chodzi o dzieci i osoby w podeszłym wieku. Należy więc  do diety dziecka wprowadzić więcej produktów o działaniu antybakteryjnym i antywirusowym. Już w drugiej połowie sierpnia zaczynamy wprowadzać produkty wzmacniające układ odpornościowy.  

czytaj dalej »

2016-10-04

Stres, zaburzenia nerwicowe, czyli zwiększona aktywność układu współczulnego przyczyną rozwoju nadciśnienia tętniczego i innych schorzeń.

Stres, zaburzenia nerwicowe, czyli zwiększona aktywność układu współczulnego przyczyną rozwoju nadciśnienia tętniczego i innych schorzeń.

Istnieje coraz więcej dowodów wskazujących na to, iż długotrwała aktywacja układu współczulnego przyczynia się do rozwoju wielu chorób, w tym najczęściej nadciśnienia tętniczego.

czytaj dalej »

2016-09-22

Twoje dziecko nie lubi roślin strączkowych? Jest na to rozwiązanie i przepis na rozgrzewającą zupę z dyni i soczewicy.

Twoje dziecko nie lubi roślin strączkowych? Jest na to rozwiązanie i przepis na rozgrzewającą zupę z dyni i soczewicy.

Białko zawarte w roślinach strączkowych jest bardzo ważne, gdyż pomaga w utrzymaniu prawidłowego poziomu cukru we krwi, zapobiega jego ewentualnym wahaniom i w przyszłości cukrzycy. Niestety obecnie nie docenia się strączków, które są bogate w białko, a dodatkowo zawierają mnóstwo mikroskładników i związków aktywnych, czego nie można powiedzieć o mięsie, czy nabiale. Jakie są prozdrowotne działania strączków?

czytaj dalej »
Doradca żywieniowy – konsultacje dietetyczne online

Doradca żywieniowy – konsultacje/dieta indywidualna z opieką dietetyka online



Żywienie dzieci w zdrowiu i chorobie

Dietetyka Pediatryczna
ROZUMIEM Nasza strona używa pliki cookies aby umożliwić wysoki standard obsługi.
Jeżeli nadal chcesz korzystać z serwisu, musisz wyrazić na to zgodę. Możesz również zmienić ustawienia dotyczące cookies.